Kontanten
Kontanthåndtering, døgnbokse og pengeautomater
Vores samfund bliver år for år mere digitaliseret. Det ses ikke mindst på, hvordan vi bruger penge. Penge er i dag i langt højere grad digitale. Vi oplever en stigning i brugen af vores selvbetjeningsløsninger som net- og mobilbank. Udviklingen betyder også, at vi ændrer på måden, vi håndterer kontanter for Sparekassens kunder.
Sparekassen har derfor valgt at indgå et samarbejde med kontanthåndteringsvirksomheden Nokas/KONTANTEN. Samarbejdet betyder, at Nokas nu overtager håndteringen af al kontanter og døgnboks for vores erhvervskunder. Du kan nu få de samme fordele overalt i landet, alle de steder der findes en "Kontanten" pengeautomat.
Det betyder dog, at du som erhvervskunde skal have en aftale med Nokas, hvis du skal sætte penge ind, har brug for byttepenge eller skal benytte døgnboks (Læs hvordan nedenfor).
Sådan håndteres døgnbokse og kontanter
Nokas har et landsdækkende netværk af døgnbokse og pengeautomater under navnet ”KONTANTEN”. Som kunde i Sparekassen kan du benytte alle døgnbokse og pengeautomater under ”KONTANTEN”- navnet.
Pengeautomat indbetaling
Du kan nemt og hurtigt indbetale dagens omsætning i en af alle vores mange ATM ́er, kaldet KONTANTEN. Automaten kan f.eks. være tilknyttet lige præcis den by, som du har lokaler i. Dette betyder, at du altid har en indbetalingsmulighed lige ved hånden.
Døgnboksindbetaling
Når du foretager en indbetaling i en af vores døgnbokse fordelt over hele landet, får du en enkel og overskuelig indbetaling. Via vores portal får du overblik over alle dine indbetalinger, så du altid kan følge med.
Er du erhvervskunde, og du har tilsluttet dig KONTANTEN, kan du benytte begge indbetalingsmuligheder.
Opret ny indbetalingsaftale - hvis du har døgnboks eller brug for byttepenge
Din virksomhed skal have en indbetalingsaftale med Nokas, hvis du vil benytte KONTANTENS døgnbokse og/eller pengeautomater til indbetalinger eller har behov for byttepenge i form af mønter og sedler.
Du skal oprette dig som kunde på Nokas’ hjemmeside - klik her.
Når du onboarder dig, skal du bl.a. oplyse det kontonummer du vil benytte til aftalen, og benytter du pengeautomaten som kanal, skal det være det kontonummer der er tilknyttet dit kort, du skal oplyse. Har du flere lokationer der skal tilknyttes aftalen, er det en god ide at have alle lokationers adresse, kontaktpersoner, og kontonumre klar til udfyldelse af formularen.
Aftalen skal signeres med NemID medarbejdersignatur
Har du ikke et NemID medarbejdersignatur, kan du kontakte Nets for oprettelse af dette. Kontakt Nets her.
En af forskellene på aftalen med Sparekassen og med Nokas er prisstrukturen. Du kan læse mere om aftaletyper og priser her.
Husk at oprette dig i god tid!
Når du opretter en indbetalingsaftale med Nokas, kan der gå op til tre ugers behandlingstid fra oprettelsen er gennemført på hjemmesiden og signeret med MitID.
Ved anmodning om en indbetalingsaftale til Nokas, vil du efter behandling jf. AML (hvidvask) få en bekræftelse fra Nokas cirka en uge før aftalens startdato. Her vil du modtage et velkomstbrev fra Nokas indeholdende startdato, koder til døgnboks og link til Nokas’ kundeportal (til registrering af deponeringer i døgnboks og bestilling af mønter og byttepenge) samt øvrig information. Du vil desuden modtage 50 døgnboksposer og labels. Yderligere døgnboksposer og labels kan efterfølgende bestilles på Nokas’ kundeportal.
Kontakt din rådgiver eller Nokas, hvis du har spørgsmål
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til vores samarbejde med Nokas, er du meget velkommen til at tage fat i os.
Nokas’ kundeservice står også til rådighed på tlf. 7015 7600, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.